כל אחד מאתנו זוכר את נושא קריאת הספרים בצעירותו, הרבה לפני עידן המסכים. קראנו ספרים רבים בשקיקה רבה, נהנינו מכל ספר, למדנו מכל אחד מהם רבות ושמחנו לסיים כל ספר בסיפוק רב ולהתחיל את הספר הבא…..

בעידן המסכים המרתקים במיוחד את בני הנוער לאור כמויות המידע העצומות שהם מכילים בכל תחומי החיים, קריאת ספרים לנוער נדחקה מעט לפינה. אך ההורים והמורים מבינים שהספרים הם הבסיס הרחב והחשוב ביותר עבור בני נוער רבים, הם מגבירים את המודעות לכך ועושים כל שניתן כדי שהילדים יתמקדו גם בקריאת ספרים ולא רק במסכים השונים.

קריאת ספרים מרחיבה מאד את דעתו של כל אדם ומעשירה באופן מהותי את אוצר המילים שלו. הזיכרון הצילומי מחדד אצל כל קורא את אופן רישומה של כל מילה וכך כמות שגיאות הכתיב בעת הכתיבה האישית פוחתת באופן משמעותי, יכולת ההבעה עוברת טרנספורמציה מהותית ואפשר לראות זאת באופן רציף בעבודות שכותבים בני הנוער במסגרות הלימוד השונות.

ספרים לנוער על מקרים שקרו

ספרים לנוער מתמקדים בכמה רבדים . בחלק מהספרים מסופר על התמודדויות של ילד זה או אחר עם מקרים שקרו לו. עם ההורים, עם האחים והאחיות, תלמידים אחרים, מורים, מדריכים ועוד.

כל סיפור הוא עולם ומלואו ומספר את המקרה מכמה היבטים ובכמה תפיסות עולם. המטרה היא להקנות לילד את מלוא המידע מזוויות הראיה השונות כך שהוא יראה את התמונה השלמה בכל אחד מהמקרים ויחשוב מהי הדרך הנכונה לדעתו כדי להתמודד עם הסיטואציות שנוצרו. להבין את ההבדלים בין דפוסי החשיבה, מה עיקר ומה תפל. המטרה היא ליצור אחריות של הנער למעשיו ולהשלכות שליליות העלולות לקרות עקב טיפול שגוי . הספר מלמד אותו מהי הבנה בסיסית כדי שאם יקרו לו מקרים דומים במהלך חייו, הוא ידע איך להתמודד איתן מבחינה רגשית, מצפונית, שכלית והתנהגותית מול ההורים, מול החברים או מול כל גורם אחר.

גולת הכותרת היא שכל ילד יבין לעומק מהו מוסר ההשכל בכל אחד מהסיפורים וזה יוביל אותו לדרכים נכונות ומתורבתות בחייו.

ספרים לנוער על מה שקרה בעבר

ספרים לנוער המספרים על מקרים שקרו בעבר, הם ספרים מרתקים וסוחפים במיוחד. כל אחד מהם מספר על דמות מוערכת מאד בתחומי עשייה שונים כמו רפואה, מדע, מצביא ידוע וכו'. דרך החשיבה ודרך העשייה של כל אחד מהם היא שונה בהתאם לערש התרבות שעליו התחנך ולדרגות החשיבות שנתן לקידום נושאים שבעיניו היו ברומו של עולם.

בני הנוער מחכימים רבות בזכות ספרים לנוער המבהירים את האפקטיביות הרבה של גדולי עולם בתחומים שונים שמשפיעים גם על המציאות בימים האלה.

 

הצטרפו גם אתם לטרנד העכשווי המחזיר את בני הנוער לתחביב קריאת הספרים במלוא הכוח כדי שיגדל כאן דור פיקח, חכם ומוצלח הנהנה מעולם הספר וגם מעולם המסכים.